Każdy biznes potrzebuje klientów – niektórym firmom pozyskiwanie nowych odbiorców przychodzi łatwiej, a innym trudniej. Co możesz zrobić, żeby zoptymalizować ten proces, a tym samym wygenerować znacznie wyższe zyski, a nawet nawiązać ciekawe relacje?
Stwórz obraz idealnego klienta Twojej firmy
Jeżeli nie wiesz, do jakiej osoby – idealnego klienta – kierujesz produkty lub usługi, nie stworzysz wartościowych treści sprzedażowych, a tym bardziej wydajnego systemu (strategii) identyfikacji wizualnej. Charakterystyka idealnego klienta to dobry wstęp do uruchomienia nowoczesnych kanałów komunikacji dostosowanych do potrzeb grupy docelowej. Inaczej rozmawiasz z młodzieżą, inaczej z osobami w średnim wieku – singlami, a inaczej z rodzicami czy seniorami. Większość efektywnych sposobów pozyskiwania klientów bazuje na ocenie preferencji grupy docelowej.
Pytaj klientów, co myślą o Twojej działalności
Największe sukcesy marketingowe odnoszą specjaliści zadający pytania własnym klientom, często w zamkniętych, dedykowanych grupach wsparcia. Takie działanie daje wiele odpowiedzi na pytania o zainteresowania grupy docelowej (potencjalnych klientów), potwierdza kwalifikacje i wiarygodność firmy, a jednocześnie tworzy podstawy do udzielania preferencyjnych warunków sprzedaży.
A może po prostu to komuś zlecić?
Jeżeli nie znasz najpopularniejszych metod pozyskiwania klientów, możesz rozważyć outsourcing, który często rozliczany jest na podstawie realnych wyników. Niektóre agencje mają doskonałe kontakty, tworzą artykuły sponsorowane, aplikacje zwiększające rozpoznawalność wśród użytkowników sprzętu mobilnego, pozyskują wartościowe linki do sklepu internetowego, co przekłada się na rosnącą popularność. Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnych fraz kluczowych, tym większa szansa „zdobycia” klienta ze względu na jego wygodę i naturalne potwierdzenie swojej przewagi nad konkurencją. W czasach sprzedaży online nie chodzi tylko o jakość produktu czy usługi, ale też o dostępność, szybkość kontaktu. Możesz naturalnie połączyć własne techniki pozyskiwania klientów z outsourcingiem, polegającym na wynajęciu specjalistów – to jedna z najpopularniejszych strategii.
Jak pozyskiwać klientów tak, by wracali?
Od samego początku postaraj się o budowanie listy mailingowej, która przełoży się na bezpośredni kontakt z klientem i na sprzedaż. Wiele adresów mailowych zbierzesz dzięki udostępnianiu bezpłatnych, ale wartościowych, merytorycznych materiałów na blogu firmowym, na otwartych wykładach (tematyczne spotkania online to bardzo ważna praktyka sprzedażowa w niektórych branżach) czy przez prowadzenie ankiet w mediach społecznościowych. Postaraj się również o rozwój systemu rekomendacji, czy to wewnątrz własnej firmy czy na zewnętrznych portalach. Byli, ale zadowoleni klienci to ważna dźwignia sprzedażowa, a autorytet zbudujesz tylko na bazie wiarygodności. To właśnie autorytety sprzedają najwięcej, nie średnia branżowa, anonimowe witryny często z identyczną szatą graficzną. Nie ograniczaj się też do jednej techniki pozyskiwania klientów, testuj różne podejścia.
Ważna zasada – analiza rynku i cen
Nie musisz wymyślać koła na nowo – dokładnie przeanalizuj działania konkurencji, schematy branżowe i obowiązkowo zakres cen od minimalnych do maksymalnych. Praktyka sprzedażowa pokazuje, że najwięcej problemów powodują klienci z najniższego przedziału cenowego, a najmniej ci z najwyższego, więc postaraj się zoptymalizować ofertę pod takich, z którymi nie będziesz miał problemów pod kątem reklamacji czy dodatkowej obsługi. To też naturalna oszczędność.
Jak pozyskać klientów – więcej praktycznej wiedzy w 79 punktach
Jeżeli temat pozyskiwania klientów Cię zainteresował, skieruj się do kolejnych 79 punktów https://hotlead.pl/pozyskiwanie-klientow/sposoby-na-pozyskiwanie-klientow-w-twojej-firmie/ prezentowanych przez specjalistów, którzy zajmują się podobnymi zleceniami na co dzień – z potwierdzoną skutecznością. Im więcej technik opanujesz, tym łatwiej zdobędziesz uznanie w grupie docelowej, co wpłynie oczywiście na sprzedaż – i to często nie jednorazowo.